تحقیق مديريت آموزشي

دسته بندي : مدیریت » مدیریت آموزش
دانلود تحقیق با موضوع مديريت آموزشي،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

پيشنيه مديريت آموزشي
تعريف مديريت آموزشي
وظايف مديريت آموزشي
ضرورت توجه به مديريت آموزشي
سبك‌هاي مديريت و رهبري
و ...


بخشی از متن تحقیق:
پيشنيه مديريت آموزشي:
نهضيت مديريت علمي و اصولي كه تبليغ مي‌كرد مديريت آموزشي را متأثر ساخته و توجه انديشمندان و محققان آموزشي را به خود جلب نمود. هواداران مديريت علمي در نظامهاي آموزشي به كاربرد اصول آن همت گماشتند. آنها مدرسه را مشابه كارخانه تلقي مي‌كردند كه در آن دانش‌آموران مانند مودا خام، بايد در فراگيري آموزش و پرورش، متناسب با كيفيات و مشخصات مورد انتظار جامعه تغيير و تحول پيدا كنند. بنابراين نظام‌هاي آموزشي بايد براي تحقق اين هدف، كاركنان واجد صلاحيت، ابزارها و روش‌هاي فني ويژه مورد نياز با معيارها و استانداردهاي از پيش تعيين شده فراهم سازند.

با تلاش و همت اين افراد، در تاريخ مديريت و رهبري آموزشي ايالات متحده دوره‌اي به وجود آمد كه عصر پرستش كارآئي نام گرفت. طالبان اوليه مديريت آموزشي، گرچه دقت نطر مهندسان انسان را نداشتند ولي همانند مديران عملي تيلور رفتار سازمان آموزشي را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دادند، و سعي مي‌كردند كه اصول مديريت علمي را در محيط‌هاي آموزشي پياده كنند. و پيشنهادهايي در جهت انجام امور به حداكثر رساندن كارآيي اراده‌اند.

تجزيه و تحليل مدارس به سويله ريموند كالاهان در سالهاي 1910 تا 1930 فعاليتهاي غلمي متأثر اصول مديريت علمي را به خوبي نشان مي‌دهد. با اين حال تا سال 1940 مديريت آموزشي تحت تأثير مطالعات هارتون قرار داشت. مديريت دموكراتيك تصميم‌گيري دموكراتيك و تدريس دموكراتيك شعار اين دوره بود تا سال 1950 مديريت آموزشي بيشتر تحت تأثير فرضيه هاي تئوريك قرار داشت. ولي در ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش

تعداد مشاهده: 11213 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل