تحقیق مزایای اتوماسیون صنعتی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع مزایای اتوماسیون صنعتی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در گذشته نه چندان دور در بسياري از تابلوهاي فرمان ماشين آلات صنعتي ، براي کنترل پروسه هاي توليد از رله هاي الکترومکانيکي يا سيستمهاي پنوماتيکي استفاده مي کردند و اغلب با ترکيب رله هاي متعدد و اتصال آنها به يکديگر منطق کنترلي مورد نظر ايجاد مي گرديد . در بيشتر ماشين آلات صنعتي ، سيستمهاي تاخيري و شمارنده ها نيز استفده مي گرديد و با اضافه شدن تعدادي Timer و شمارنده به تابلوهاي کنترل , حجم و زمان مونتاژ آن افزايش مي يافت .
اشکال فوق با در نظر گرفتن استهلاک و هزينه بالاي خود و همچنين عدم امکان تغيير در عملکرد سيستم ، باعث گرديد تا از دهه 80 ميلادي به بعد اکثر تابلوهاي فرمان با سيستمهاي کنترلي قابل برنامه ريزي جديد يعني PLC جايگزين گردند .در حال حاضر PLC يکي از اجزاي اصلي و مهم در پروژه هاي اتوماسيون مي باشد که توسط کمپانيهاي متعدد و در تنوع زياد توليد و عرضه ميگردد . 
به طور خلاصه سيستمهاي نوين اتوماسيون و ابزار دقيق مبتني بر PLC در مقايسه با کنترل کننده هاي رله اي و کنتاکتوري قديمي داراي امتيازات زير است :
هزينه نصب و راه اندازي آنها پايين مي باشد.
براي نصب و راه اندازي آنها زمان کمتري لازم است .
اندازه فيزيکي کمي دارند.
تعمير و نگه داري آنها بسيار ساده مي باشد.
به سادگي قابليت گسترش دارند .
قابليت انجام عمليات پيچيده را دارند.
ضريب اطمينان بالايي در اجراي فرايندهاي کنترلي دارند .
ساختار مدولار دارند که تعويض بخشهاي مختلف آن را ساده ميکند.
اتصالات ورودي ، خروجي و سطوح سيگنال استاندارد دارند.
زبان برنامه نويسي آنها ساده و سطح بالاست.
در مقابل نويز و اختلالات محيطي حفاظت شده اند.
تغيير برنامه در هنگام کار آسان است.
امکان ايجاد شبکه بين چندين PLC به سادگي ميسر است .
امکان کنترل از راه دور (به عنوان مثال از طريق خط تلفن يا ساير شبکه هاي ارتباطي ) قابل حصول است .
امکان اتصال بسياري از تجهيزات جانبي استاندارد از قبيل چاپگر ، بارکد خوان و ... به PLC ها وجود دارد .
شرکت مهندسي طلوع با توجه به مسائل فوق الذکر و به منظور کاهش مشکلات صنايع مختلف آمادگي دارد با استفاده از کادر مجرب خود در اين زمينه خدمات خود را در قالب طراحي و اجراي سيستمهاي کنترلی صنعتي مبتني بر استفاده از PLC  برای صنایع مختلف ارایه نماید. 
شبكه Profibus
پروتكل Profibus در سه بخش PA ، DP و FMS براي دستيابي و غلبه بر نيازهايكنترل صنعتي توسط چند شركت آلماني و از جمله زيمنس معرفي و پشتيباني ميشوند و مجموعه اي از نيازمنديها را بطور جامع پوشش مي دهند در حالي كهپروتكل قديمي MODBUS اساسا براي انتقال از يك Master به تعدادي Slave وبالعكس بر روي خط RS232 طراحي شده است . اين پروتكل براي انجام كارهايشبكه اي كفايت نمي كند اما به لحاظ سادگي مورد استفاده زيادي در صنعتداشته است و حتي در سطح كنترل فرآيند ها به كار برده شده است . پروتكل CANاصولا براي انتقال حجم بسيار كم اطلاعات (8 بايت ) بطور وسيع طراحي شده وابتدا براي ارتباط سنسورها در داخل خودروها به كار گرفته شد . بعدها بهعنوان يك Fieldbus وارد اتوماسيون صنعتي شد اما به دليل اينكه نحوه آدرسدهي ، لايه هاي بالاتر ISO در آن تعريف نشده است معيار دوم را دارا نيست ولذا براي رفع مشكلات آن پروتكل هاي جديدي مانند CAN Open ، Net Device وCan Sos توسط سازندگان به آن اضافه شده است كه مشتقات زيادي دارند . اينپروتكل ها توسط سازندگان آمريكايي به كار گرفته شده اند و نسبتا قديمي تراز Profibus مي باشند و از طرفي داراي سرعت انتقال 1Mb/s مي باشند كه نسبتبه Profibus در حدود 12 برابر كمتر مي باشد . همچنين Foundation Fieldbusدر تلاش براي يكسان سازي پروتكل هاي ارتباطي در سطح سنسورها و عمل كنندهها در فرآيندها و نه در سطح خطوط و سلول هايي كه نياز به سرعت ارتباطيزياد دارند باز هم توسط سازندگان آمريكايي مطرح و مقبوليت يافته است كهالبته در مواردي كه به كار برده شده است به دليل نياز به سرعت پاسخ كم درسطح فرآيند ، سرعتي حدود 31.25Kb/s اين باس كفايت مي كند . در جمع آوريورودي ها و خروجي هاي سريع تر اين استاندارد پاسخگو نمي باشد .
براي معرفي پروتكل Profibus بايد گفت كه اين Fieldbus بر پايه استانداردEN50170 و EN50234 بوده و در حال حاضر مطرح ترين باس در سطح اروپا مي باشدو در سطح بين المللي نيز مقبوليت كامل دارد و در حال حاضر تقريبا تمامسازندگان مطرح سيستم هاي اتوماسيون براي Profibus اينترفيس ارائه مي دهند .
اين پروتكل در 3 بخش زير تدوين شده است 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1039 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:619 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.